top of page

Digitale Gudstjenesters Fælleskab

Offentlig·10 medlemmer

Kolsyresläckare 2 kg för elutrustning

Hej alla. Jag har nyligen börjat se över brandskyddet hemma och insåg att jag saknar en bra lösning för elektrisk utrustning. Det finns flera datorer och annan elektronik som är inkopplad hela tiden, och jag vill känna mig trygg om något skulle hända. Jag har läst lite om olika typer av brandsläckare men tycker det är svårt att förstå vad som faktiskt passar för just el. Pulversläckare känns inte alltid rätt i sådana utrymmen. Därför tänkte jag höra här om någon har erfarenhet av kolsyresläckare i hem- eller kontorsmiljö. Hur fungerar de i praktiken vid mindre bränder?

12 visninger

Tjena. Jag var i en liknande situation för ett tag sedan och behövde något som fungerade säkert kring elektronik. Det jag fastnade för var en kolsyresläckare på 2 kilo som är anpassad för brandklass B och elektrisk utrustning. På sidan https://www.brandfast.nu/produkt/kolsyreslackare-2kg-housegard/ finns tydlig information om hur den här typen av släckare fungerar genom att tränga undan syret. Det som kändes tryggt var att koldioxid inte leder ström, vilket är viktigt när man har apparater inkopplade. Där framgår också att den är certifierad enligt SS-EN3 och levereras med väggfäste. För mig var det skönt att läsa alla specifikationer samlade på ett ställe innan jag bestämde mig.

Podcastgudstjeneste.dk

Podcastgudstjeneste tilbyder digitale gudstjenester, hvor du kan lytte til inspirerende prædikener og bønner, når det passer dig, hvor som helst.
  • White Facebook Icon

Virksomhedspodcast ved Karina Jensen I CVR. 39000970 I Fælledvej 8, 6100 Haderslev I hejsa@virksomhedspodcast.dk I +45 41 27 66 33

© 2024 by Virksomhedspodcast.dk

bottom of page